NGTS (Next-Generation Transit Survey, Nová generace přehlídky tranzitů) tvoří dvanáct dalekohledů o průměru 20 cm, které postavila rakouská firma Astro Systeme Austria. CCD kamery jsou pak z dílny Andor Technology.

Dalekohledy NGTS budou sledovat desítky tisíc hvězd a hledat exoplanety tranzitní metodou. Ta vyžaduje hodně velké štěstí, neboť pravděpodobnost, že bude rovina dráhy směřovat k nám a my budeme moci tranzit pozorovat, je velmi malá – řádově desetiny procenta u planet, které obíhají blízko svých hvězd. Čím je velká poloosa dráhy větší, tím pravděpodobnost klesá (závisí mimochodem i na velikosti hvězdy). Proto je hlavním požadavkem podobných dalekohledů nejen co nejvíce jasných nocí, ale také co nejširší zorné pole, aby bylo možné najednou sledovat větší počet hvězd. Jeden dalekohled NGTS zabere 8 čtverečních stupňů, všech dvanáct pak 96 čtverečních stupňů, což je mimochodem o něco méně, než je zorné pole Keplera.

The Next-Generation Transit Survey (NGTS) at Paranal

V hledáčku NGTS budou hvězdy o jasnosti větší než 13 mag a tranzitující exoplanety o poloměru nad 2 Země, tedy v nejlepším případě super-země ale spíše planety podobné Neptunu.

Prototyp pro NGTS byl testován od roku 2009 na Kanárských ostrovech, nyní už je celá sestava v Chile na hoře Cerro Paranal hotová a spatřila první světlo. Začátek hledání exoplanet bude moci brzy začít. NGTS vychází z projektu SuperWASP, který je nejlepším pozemním lovcem tranzitujících exoplanet. Opřít se může o přístroje pro měření radiálních rychlostí na Paranalu a v budoucnu také o družici Cheops.

NGTS provozuje konsorcium několika institucí. Z Velké Británie to jsou University of Warwick, University of Belfast, University of Leicester a University of Cambridge. Ze Švýcarska Geneva University a z Německa DLR Berlín.

Stavba NGTS