Záběry Země živě

ISS live aneb podívejte se na živé záběry planety Země z paluby Mezinárodní kosmické stanice (ISS) z výšky 400 kilometrů.

Mezinárodní kosmická stanice oběhne Zemi přibližně za 90 minut. Díky sklonu oběžné dráhy se pohybuje nad většinou obydlené části planety. Přelety ISS můžeme pozorovat také z České republiky (najděte čas přeletu ISS pro své město).

Upozornění: záběry jsou k dispozici pouze v případě, že se ISS nachází na osvětlené straně planety. Pokud po spuštění videa nic nevidíte, je potřeba se vrátit později. Jeden oběh stanice trvá 90 minut, na denní a noční straně je tak vždy po 45 minutách.

Výška ISS nad Zemí je asi 400 km. Také v této výšce jsou molekuly vzduchu. Kvůli tření se výška stanice postupně snižuje a čas od času tak musí být stanice vytažena na vyšší oběžnou dráhu – vlastními motory nebo motory připojené kosmické lodi. Výška propadu ISS závisí na aktivitě Slunce – po vyšší aktivitě Slunce atmosféra zhoustne. Aktuální vývoj výšky Mezinárodní kosmické stanice nad Zemí najdete zde.

Poloha ISS