Spojené arabské emiráty (SAE) chtějí mnohem více investovat do kosmického výzkumu a mají ambiciózní plány. Chtějí vyslat sondu na Mars.

Kdybyste byli vesmírní nadšenci a navrhli své vládě zapojení do kosmického výzkumu, tak máte hned několik možností, které můžete dát na stůl.

Stát se může stát členem mezinárodní organizace, může se podílet na některých misích a přístrojích. Větší státy mají ale také větší ambice a chtějí mít vlastní nebo větší projekty. V dnešní době není problém využít více či méně externích dodavatelů. SAE tak už proinvestovala přes 5 miliard dolarů a na oběžné dráze má dva satelity. DubaiSat-1 se vydal na oběžnou dráhu v roce 2009, dokonalejší „dvojka“ pak na konci loňského roku. V obou případech byla větší část družice postavena v Jižní Korei. O vypuštění se pak postaraly ruské rakety Dněpr.

DubaiSat-1

Družice DubaiSat pracují pod záštitou dubajské organizace pro pokročilé vědy a techniky (EIAST) a zabývají se sledováním Země. Velmi doporučuji si prohlédnout jejich fotky – odkaz a odkaz.

SAE ale chce jít ještě dál, založit kosmickou agenturu a patrně i postavit nosiče a kosmodrom. Do roku 2021 by pak měla na Marsu přistát jejich sonda.