Rameno Curiosity s vědeckým nádobíčkem je "ready" a připraveno na průzkum rudé planety. Credit: NASA
Rameno Curiosity s vědeckým nádobíčkem je „ready“ a připraveno na průzkum rudé planety. Credit: NASA

Curiosity pracuje i v noci…

Jeho revírem je Mars, jeho tempo je pomalé, jeho protivníky jsou byrokrati z Washingtonu, velké kameny a prachové bouře. Curiosity pracuje ve dne v noci, jeho úkolem je odpovědět na některé otázky z historie rudé planety…

Curiosity jak známo nepohání solární panely ale plutonium, takže čistě z energetického hlediska je celkem jedno, zda je den, noc nebo nad roverem řádí prachová bouře. Na rozdíl od Opportunity (který dnes slaví 9 let na rudé planetě) může Curiosity také zcela ignorovat střídání ročních období a s tím související malý přísun energie ze Slunce během marsovské zimy.

Před pár dny si Curiosity vzala noční směnu a pořídila první snímky v noci. Aby kamera MAHLI na robotickém rameni něco viděla, byl kámen osvětlen bílým a ultrafialovým LED diodami. Cílem je nalezení fluorescenčních minerálů.

První noční snímek pořízený za asistence bílého LED světla. Oblast má velikost 3,4 x 2,5 cm. Credit: NASA