Popis dalekohledu Kepler
Kosmický dalekohled Kepler slaví malé jubileum. Na své heliocentrické oběžné dráze kolem Slunce urazil už pořádný kus cesty. Koncem minulého týdně se nacházel 10 000 000 mil od Země. Pravda, pro našince je to v kilometrech poněkud nekulatých 16 093 440 kilometrů, ale i tak se o tom můžeme zmínit. Kepler se vydal do vesmíru na počátku března a v současné době úspěšně pokračuje v lovu planet u cizích hvězd.

NASA před pár dny stáhla data za červenec pomocí radioteleskopů sítě Deep Space Network. Přesněji řečeno se jednalo o radioteleskop v Austrálii. Shodou okolností stejnou aparaturou bude za několik dní odeslána zpráva tisíců lidí směrem k exoplanetě Gliese 581 d, jenž obíhá okolo svého slunce v zóně života.

Kluci z NASA už jsou také na stopě příčině problémů z posledních týdnů. Dalekohled občas přepne do nouzového režimu. Vědecké poslání mise to sice neohrožuje, ale lidem z NASA to i tak dělá starosti. Za problémy zřejmě může hlavní procesor kosmického dalekohledu. Inženýři ale potřebují více dat z telemetrie a ty dostanou v období okolo 17. až 18. září, kdy proběhne další komunikace s Kepler, při které vědci opět stáhnou data za uplynulé období.

Zdroj: NASA