Jeden z radioteleskopů sítě Deep Space Network (DSN)
Mise kosmického dalekohledu Kepler běží jako po másle. V nejbližších dnech je v plánu několik rutinních operací. Tou největší bude první tzv. roll maneuver, jehož cílem je změnit orientaci dalekohledu v kosmickém prostoru takovým způsobem, aby sluneční panely zajistily dostatečný přísun energie.

NASA je v kontaktu s dalekohledem 2x týdně, aby měla přehled o jeho technickém stavu. Jednou měsíčně jsou pak stažena nasbíraná data. Kepler zahájil ostrá vědecká pozorování 12. května a první várka dat dorazila na Zemi koncem uplynulého týdne. Ve čtvrtek 18. června čeká dalekohled roll maneuver, při němž Kepler změní svou orientaci v kosmickém prostoru tak, aby sluneční panely zajistily dostatečný přísun energie. Podobný manévr proběhne vždy jednou za čtvrt roku. Veškerá komunikace s dalekohledem probíhá skrz radioteleskopy sítě Deep Space Network (DSN), které se nacházejí v Kalifornii, Španělsku a Austrálii.

Kepler je nyní už více než 10 milionů kilometrů od Země, takže signál k němu putuje asi 35 sekund.

Hlavním úkolem kosmického dalekohledu Kepler je hledání exoplanet zemského typu. První objevy by měly být oznámeny na přelomu letošního a příštího roku. Na objev druhé Země si ale musíme počkat až na konec primární mise – tedy 3,5 roku.

Zdroj: Kepler Mission Manager Update