Dalekohled Kepler. Credit: NASA

Jedná se zatím o neověřeného kandidáta.

KOI-571 si dobře zapamatujte. Kepler hlásí, že kolem jedné hvězdy o poloviční velikosti Slunce obíhá možná pět planet. Jedna z nich by se mohla teoreticky nacházet v obyvatelné oblasti. Samozřejmě nevíme nic o složení její atmosféry a už vůbec ne o podmínkách na povrchu. Ba co více, nevíme s jistotou ani to, zda tento svět a čtyři jeho sourozenci vůbec existují.

Pět kandidátů je namačkáno slušně blízko od svého slunce, což může být šance pro TTV – tedy měření odchylek v časech tranzitů, které jsou vyvolány gravitací jednotlivých planet. Z praktického hlediska to však nebude snadné, neboť velikosti a tedy i hmotnosti jednotlivých planet nejsou příliš velké.

• Název / oběžná doba / poloměr
  • KOI-571.03 / 3,8 dní / 1,3 Země
  • KOI-571.01 / 7,26 dní / 1,5 Země
  • KOI-571.02 / 13 dní / 1,7 Země
  • KOI-571.04 / 22,4 dní / 1,5 Země
  • KOI-571.05 / 129,9 dní / 1,1 ± 1,5 Země

Nejistota velikosti u KOI-571.05, která obíhá ve vzdálenosti 0,4 AU, je poměrně velká. Přesto zde existuje šance, že se planeta alespoň co do velikosti podobá naší rodné hroudě. Pokud jsou údaje o mateřské hvězdě správné, měla by být rovnovážná teplota na povrchu planety 200 Kelvinů.

První čtyři kandidáti byli uveřejnění už dříve, KOI-571.05 je s ohledem na delší oběžnou dobu novějším přírůstkem.

Zdroj: http://exoplanetarchive.ipac.caltech.edu