Kamery projektu HATNet v Arizoně.Credit: HATNet
Kamery projektu HATNet v Arizoně. Credit: HATNet

Americký projekt s maďarskými kořeny HATNet si na své konto připsal další úlovky tranzitujících exoplanet.

HAT-P-32 b

Nafouklý horký Jupiter o hmotnosti 0,9 Mj ale poloměru 2x větším ve srovnání s Jupiterem. Okolo hvězdy obíhá s periodou 2,1 dní.

HAT-P-33 b

Typický horký Jupiter o hmotnosti 0,76 Mj má poněkud nafouklejší proporce o poloměru 1,8 Jupiteru. Okolo svého slunce obíhá s periodou 3,4 dní po mírné protáhlé eliptické dráze.

HAT-P-31 b

HAT-P-31 b je takovým malým průkopníkem. Jedná se o první exoplanetu v rámci projektu HATNet, která byla objevena bez nutnosti použití následných fotometrických pozorování, což na první pohled zvyšuje efektivitu tohoto lovce exoplanet, ale ne vždy je tento postu použitelný. Získané světelné křivky samozřejmě nejsou tak přesné.

Jedná se o hustou planetu s poloměrem jako Jupiter ale hmotnosti více než 2x větší. Oběžná doba HAT-P-31 b je 5 dní.

Modelování radiálních rychlostí mateřské hvězdy ukazují na existenci druhé planety o hmotnosti nejméně 2,8 Jupiteru a oběžnou dobou více než 2,8 let.

Zdroj: