Foto: SpaceX

Jedním z velkých problémů cesty člověka na Mars je kosmické záření. Astronauty nebude během letu chránit magnetické pole Země. Elon Musk přitom už v nejbližších letech hodlá k Marsu vyslat desítky lidí.

Jedním z řešení cesty na Mars by mohla být homeopatika. Česká homeopatička Ludmila Karásková vyvíjí speciální homeopatika proti kosmickému záření. Astronauty sice před kosmickým zářením neochrání, ale mohou výrazně snížit nežádoucí účinky záření.

Karásková má s homeopatií bohaté zkušenosti. Tři roky studovala homeopatii v USA, Německu a Velké Británii. Externě pracuje pro jednoho z českých politiků, pro něhož vyvinula homeopatika na křivdu.

O objev Karáskové se zajímá americká NASA a firma SpaceX.

Není to první pokus o ochranu astronautů před zářením

Současný objev není prvním pokusem, jak ochránit astronauty před zářením s využitím alternativních přístupů. Česko-americký tým se už v roce 2008 pokoušel vyvinout speciální ochranný krém, který byl založený na principech autopatie.

Krém ze stolice a dalších přísad měl vycházet z teorie, že Slunce vysílá negativní energii, kterou je potřeba negovat posílením astrální (spirituální) oblasti. Vývoj byl po pěti letech zrušen. Přišlo se na to, že každý z astronautů má svou individuální vibrační strukturu, takže by musel mít krém přímo na míru, což by bylo neefektivní. Podle některých autorů byl ale hlavním důvodem zrušení projektu zápach, který se nedařilo odbourat. Astronauti by museli krém využívat po celou cestu, což by mohlo narušit sociální vztahy v posádce.