Studentka bakalářského studia v rámci své práce objevila v datech z Keplera 4 možné exoplanety. Minimálně jedna z nich je velmi zajímavá.

Michelle Kunimoto v rámci studia na University of British Columbia analyzovala data z Keplera a objevila 4 nové kandidáty.

KOI-205.02 bude patrně hodně malým světem – její poloměr byl odhadnut na 0,449 Země. Podmínky k životu ale na planetě nebudou. Její rovnovážná teplota bude kolem 900 Kelvinů. Ještě hůře je na tom kandidát KOI-290.02 s teplotou přes 1600 Kelvinů.

Nejzajímavějším úlovkem je KOI-408.05. Není to neznámý systém. U hvězdy jen nepatrně menší než Slunce byly potvrzeny čtyři planety s označením Kepler-150 b až d. Planety mají velikost 1,2; 3,7; 2,8 a 3,1 Země a oběžné doby 3,4; 7,4; 12,5 a 31 dní.

Nově objevený kandidát se nachází poměrně daleko od svých planetárních sourozenců. Oběžná doba KOI-4008.05 je 637 dní a poloměr 4,9 Země. Planeta obíhá na vnějším okraji obyvatelné oblasti. Od své hvězdy dostává 60 % záření, co dostává Země od Slunce. Samozřejmě se jedná o planetu podobnou spíše Neptunu.

Její oběžná doba je ale poměrně velká. Jen asi 20 z obrovského počtu Keplerem objevených planet má delší oběžnou dobu.

Zdroj: LIFTING TRANSIT SIGNALS FROM THEKEPLERNOISE FLOOR:I. DISCOVERY OF A WARM NEPTUNE