Na internetu je k dispozici naprosto úžasná animace, která zobrazuje v reálném čase pozici všeho alespoň trochu většího na oběžné dráze kolem Země.

Po kliknutí na http://stuffin.space/ uvidíte poměrně zřetelně, co všechno se pohybuje kolem Země. Pokud na některý z mnoha pohybujících se bodů kliknete myší, objeví se informace o jeho rychlosti, výšce, sklonu vůči rovníku, oběžné době apod.

Samozřejmě funguje také vyhledávání. Stačí kliknout do políčka vlevo nahoře. Mnoho lidí asi bude hledat ten největší objekt – Mezinárodní vesmírnou stanici. Zde je potřeba si dát pozor, ISS je totiž zcela správně schována pod názvem Zarya, což je první modul vesmírného komplexu vypuštěný v roce 1998.

iss

Vedle vyhledávacího políčka jsou k dispozici i skupiny. Můžete si tak nechat zvýraznit třeba družice navigačních systémů – GPS (USA), Galileo (Evropa), Glonass (Rusko). K dispozici jsou ale také trosky Iridia 33. V únoru 2009 došlo ke kolizi této družice a ruského satelitu Kosmos 2251. Výsledkem bylo obrovské množství úlomků.

Animace je v reálném čase, takže pokud se zorientujete a najdete ČR, můžete se dívat, co nad námi zrovna letí.

Globus lze samozřejmě ovládat, různě s ním natáčet a využívat zoom – myší. Jednotlivé barvy pak představuji typy objektů: satelity (červené), vyhořelé stupně raket (modře) a kosmické smetí (šedě).