Dosud jsme byli svědky přeletů okolo komety, zachytili prach z ocasu komety, sledovali kometu ISON na poslední cestě k Slunci a dokonce úmyslně vyslali sondu v hodnotě milionů dolarů do kolizního kurzu s kometou, avšak nikdy se dosud vědci nepokusili o přistání na kometě – až nyní.

Sonda Rosetta se ustálí na oběžné dráze okolo komety 67P/Čurjumov–Gerasimenko a vypustí k ní svého souputníka Philae, přistávací modul o velikosti pračky na prádlo. Futuristická vědecká laboratoř se na povrchu komety uchytí silnými kotvami, aby se vydala na nejúžasnější cestu, při níž bude sbírat a analyzovat, co vědci považují za dosud nedosažitelný prehistorický poklad.

V tomto hodinovém speciálu zprostředkováváme příběh jízdy na kometě vyprávěný těmi, kdo stáli u zrodu odvážné myšlenky a dokázali ji zrealizovat, a také mladými piloty, kteří navedou sondu Rosetta ke kometě a vypustí jejího dlouholetého pasažéra.

Dokáže Rosetta zvládnout poslední zrádné okamžiky navigace a dosáhnout cílové pozice? Jak bude kometa vypadat a umožní její nestabilita vůbec přistání modulu Philae? Akční manévrování, sázky, napětí a ŽIVÉ drama – to je příběh, u kterého Discovery nesmí chybět.

Vysílací časy v listopadu 2014 / Brodcasting dates November 2014