Plazma koule

Věda by měla být zábava a to klidně i u vás doma.

Věda by měla být pro veřejnost především zábava. Alespoň tedy pro veřejnost, která si cestu k některému z oborů teprve hledá nebo se chce zkrátka jen pobavit trochu inteligentnějším způsobem než je sledování stokrát recyklovaných pořadů v televizi. Dnes máte mnoho možností od sledování videí, sociálních sítí a obrázků na internetu až po návštěvu nějakého vědeckého centra, kde si můžete vědu osahat nebo pocítit její zákony na vlastní kůži.

Proč by však museli lidé za vědou a nemohla ona za nimi? Na internetu je spousta zajímavých vědeckých hraček, které vám zákonitosti vesmíru a přírody přiblíží nebo mohou být třeba netradičním doplňkem vaší domácnosti. Stačí pohledat gadgets nebo se inspirovat na našem webu, pár takových udělátek vám společně s obchodem Gadgeteshop.cz postupně představíme a nemůžeme samozřejmě začít jinak než astronomií.

Globusy

Asi každý (dobrá téměř každý) z nás měl nebo má doma globus. Kdysi se jednalo o plastové koule polepené papírem. Dnes si můžete dopřát rotující a levitující globus.

Vybírat můžete ze dvou modelů:

Levitující globus

Pokud dáváte předost klasice, můžete si vybrat kromě globusu i nebeskou sféru nebo netradiční globus, který představuje naší planetu v noci (ideální pro milovníky světelného znečištění).

Všechny globusy naleznete v tomto odkaze.

Plazma koule

Pro zábavu nebo jen jako netradiční dekorace pracovního stolu se může hodit velká plazma koule

Gyroskopy

Od plazmy k technice. Nejen na našem webu se často setkáváme s pojmem gyroskop. Jedná se o setrvačník, který najdeme uvnitř většiny družic a to včetně Hubblova dalekohledu nebo Keplera. V případě Hubblova dalekohledu to byla jedna z hlavních věcí, která se měnila během servisních misí raketoplánů. U Keplera pak porucha dvou gyroskopů zřejmě ukončila jeho provoz. Na princip gyroskopu se můžete podívat na bezpočtu videí na internetu ale co ho tak mít rovnou doma? Ne tedy ten z Hubblova dalekohledu ale pouze model, demonstrující princip gyroskopu:

Gyroskop originál

A ještě něco pro fandy kosmonautiky. Raketa s doletem do výšky až 30 metrů. Při vašich prvních vesmírných snaženích se obejdete bez chemikálií a nutnosti evakuace startovacího komplexu.

Raketa SkyBlades