Bolid (ilustrační foto). Zdroj: Wikipedia

Lidé nacházejí drobné meteority po nedělní návštěvě kosmického vetřelce.

Včera jsme vám psali o nedělní explozi v Kalifornii, kterou způsobil průlet meteoroidu zemskou atmosférou. Hmotnost původního objektu mohla být až 70 tun. Při explozi, vyvolané rozpadem meteoroidu v atmosféře, se uvolnila energie 5 kilotun TNT.

Lidé se pustili do honu na meteority. Jako jeden z prvních uspěl  Peter Jenniskens, odborník na meteority, který našel i fragmenty z meteoroidu 2008 TC3 v roce 2008 v Súdánu.

NASA a Institut SETI už vyzvali obyvatele Kalifornie i soukromé firmy, aby jim zaslali videozáznamy průletu meteoru atmosférou. Pomoci by mohly například záznamy z bezpečnostních kamer. Cílem je upřesnit dráhu letu a případné místo dopadu. Vědci mají více než dobrou motivaci, dle prvních nalezených kousků se zdá, že meteoroid byl typu uhlikatý chondrit. Tyto meteority obsahují organické sloučeniny a jsou velmi křehké, takže jen málo kdy přežijí průlet atmosféru. Díky tomu se jedná o skutečně vzácné kousky.

Peter Jenniskens našel jeden malý fragment o hmotnosti jen 4 gramy na parkovišti ve městě Lotus. Dopadová oblast by se měla nacházet východně od města Sacramento.

Zdroj: universetoday.com