Exoplanetární kandidáti, které objevil kosmický dalekohled Kepler a jejich mateřské hvězdy. Credit: Jason Rowe

V současné době má světová veřejnost přístup k datům od Keplera za období od 2. května do 17. září 2009. Poslední várka dat byla uvolněna v únoru letošního roku (viz náš článek). Přístup přímo k datům získáte přes MAST Kepler. NASA v současné době připravuje další balíček, který by měl obsahovat data, která Kepler získal od září do prosince 2009. Balík bude zveřejněn 23. září letošního roku.

Na nové data už netrpělivě čekají nejen vědci ale i laická veřejnost.  I vy se můžete snadno a rychle zapojit do hledání nových exoplanet v datech od Keplera pomoci projektu Planet Hunters – jak na to, jsme popsali v tomto článku. Do dnešních dní se do projektu přihlásilo na 40 000 lidí, kteří provedli analýzu 3,5 milionů pozorování a objevili 69 možných kandidátů, jenž mohly uniknout algoritmu týmu Kepler.

Zdroj: NASA