Poslední přistání raketoplánu Endeavour. Credit: NASA

Ve středu 1. června v 8:43 našeho času přistál na ploše Kennedyho vesmírného střediska raketoplán Endeavour. Na východě USA v té době byla hluboká noc, takže kromě skalních fanoušků kosmonautiky viděla většina Američanů poslední přistání nejmladšího kosmického korábu až ze záznamu.

Sdělovací prostředky si čas od času smlsnou na nějakém to kuriózním dopadení pachatele. Určitě jste i vy viděli příběh amatéra, který při krádeži autorádia zapomněl na sedadle vozu svůj občanský průkaz nebo v autě dokonce usnul. Hrdinou médií se v uplynulých hodinách nestal nikdo menší než Endeavour.

Když se raketoplán vrací domů, zvěstuje jeho přílet poměrně silná dutá rána. Jedná se o sonický třesk, který raketoplán vyvolá, když jeho rychlost klesne pod rychlost zvuku.

Sonický třesk probudil i jednu obyvatelku města Kissimmee, která se šla k oknu podívat co se děje a spatřila dva mladíky, jak ji vykrádají auto. Přivolaná policie oba zloděje zatkla. Jak se později ukázalo, měli tu noc za sebou už větší množství podobných návštěv. Floridští zloději se však nemusí bát, přistání raketoplánu bude na programu už jen jednou.

Zvětšit mapu