Kosmický dalekohled Kepler byl do vesmíru vyslán v březnu 2009, aby nalezl exoplanety zemského typu, na jejíchž povrchu se mohou nacházet podmínky k životu. Do dnešních dní byly představeny oficiální objevy 6 exoplanet a 700 kandidátů na exoplanety. O průběhu mise pravidelně informuje ve speciální rubrice. Nyní máte jedinečnou příležitost položit otázku jednomu z astronomů, který se zabývá vyhodnocováním dat z kosmického dalekohledu Kepler!

Pavel Machálek

Po maturitě na Anglickém gymnáziu v Praze (2000) absolvoval studium astronomie na University College v Londýně (2003) a po letní stáži ve vědeckém středisku Hubblova dalekohledu v Baltimore v Marylandu (Space Telescope Science Institute) přestoupil na doktorandské studium Astronomie na Johns Hopkinsově univerzitě taktéž v Baltimore (2004). Ve své dizertační práci se věnoval studiu atmosfér horkých Jupiterů pomocí infračervených světelných křivek. Nyní působí v NASA Ames Research Center v Kalifornii u týmu kosmického dalekohledu Kepler, kde se dále věnuje výzkumu exoplanet.

Dotazy na Pavla Machálka z týmu Keplera můžete pokládat pomoci formuláře níže do úterních 21. hodin. Emailová adresa se nebude nikde zveřejňovat. Došlé otázky přepošleme p. Machálkovi. Odpovědi budou zveřejněny v průběhu dalších dní.

Pokládání otázek bylo ukončeno. Odpovědi naleznete v samostatném článku!