Pravděpodobný vzhled dalekohledu WFIRST.

NASA možná dostane darem dalekohled. A to ne nějaký zaprášený binokulár z půdy ale kosmický dalekohled!

Když si otevřete nějaký delší článek o Hubblovu dalekohledu, většinou se mezi zajímavostmi dočtete, že legendární astronomický přístroj vychází konstrukčně ze špionážních družic. NASA už nějaký ten pátek jedná tajně o nasazení skutečných špionážních družic do výzkumu skryté energie a exoplanet.

Neznamená to, že by některá z družic pozorovala vesmír v okamžiku, kdy Íránci na Zemi spí. To jen NRO (National Reconnaissance Office), která je jednou z amerických zpravodajských služeb a odpovídá za kosmické špiony, našla ve svých skladech dvě nepotřebné družice.

Nejedná se přitom o žádné drobečky. Oba dalekohledy mají zrcadla o průměru 2,4 metrů, což je srovnatelné s Hubblovým dalekohledem. Pokud ovšem čekáte jejich nasazení během příštích měsíců, budete zklamání. Družice prý nejsou zcela dodělány a chybí jim logicky jakékoliv astronomické přístroje. NASA kromě toho bojuje s drastickými škrty, takže není jasné kdy a zda vůbec bude na přestavbu družic dostatek finančních prostředků.

Nabízí se využití alespoň jednoho dalekohledu pro projekt WFIRST. Jeho cílem je studium gravitačních mikročoček za účelem objevování exoplanet ale zejména studia skryté energie.

Zdroj: www.universetoday.com