Projekt SuperWASP ohlásil objev dvou nových tranzitujících exoplanet

Kamery projektu SuperWASP

Projekt SuperWASP oznámil objev dvou nových horkých Jupiterů. Počet známých tranzitujících exoplanet se rozrostl na 73.

Nové přírůstky jsou typickými horkými Jupitery. Jedná se o obří exoplanety, obíhající velmi blízko svých mateřských hvězd. Exoplanety dostaly názvy WASP-22 b a WASP-26 b. Druhá jmenovaná obíhá okolo hvězdy podobné našemu Slunci.

V případě hvězdy WASP-22 mají astronomové podezření, že okolo ní obíhá ještě další obří planeta nebo hnědý trpaslík.

V nejbližších dnech bychom se měli dočkat oficiálního ohlášení nových exoplanet, objevených kosmickým dalekohledem Corot. V datech kosmických dalekohledů Corot a Kepler byly podle odhadů prozatím zachyceny až stovky nových světů…tranzitní fotometrie má před sebou žně nevídaných rozměrů.

Nynější úlovky má na kontě jeden z nejúspěšnějších lovců tranzitujících exoplanet. Projekt SuperWASP (Wide Angle Search for Planets) disponuje 8 automatickými kamerami, které jsou umístěny na Roque de los Muchachos (Kanárskéostrovy) a na South African Astronomical Observatory (JAR).

WASP-22 b